Dorog Város Önkormányzatának hivatalos honlapja

Visszalépés a központi honlapra >>
MENÜ

TOP-os pályázatok Dorogon
Választások
Dorogiaknak

Hrek

Közügy
Kulturális
Sport
Térségi
Archivum

Városháza

Tagok elérhetõsége
Testületi ülés, Polgármesteri határozatok
Rendeletek
Dorogi Polgármesteri hivatal
Dorog Város Polgármesteri Hivatalának ügyfélfogadási rendje
Elérhetõségek
Dorog Város Polgármestere - Dr. Tittmann János
Dorog Város Jegyzõje - Kecskésné Patos Szilvia
Hatósági közlemények
Elektronikus ügyintézés
Településrendezési eszközök
Közbeszerzés

Érdekességek

Várostörténet
Emlékművek
Ünnepek
Képek

Egészségügy

Dr. Magyar Károly Városi Bölcsõde
Dorogi gyógyszertári ügyelet
Dorogi Szent Borbála Szakkórház és Szakorvosi Rendelõ
Háziorvosi rendelés
Védõnõi Szolgálat
Szociális szolgáltatások
További intézmények

Közmûvelõdés

Dorogi József Attila Mûvelõdési Ház
Gáthy Zoltán Városi Könyvtár és Helytörténeti Múzeum
Dorogi Galéria
Művészek, írók, zenészek

Nevelés, oktatás

Eötvös József Általános Iskola
Petõfi Sándor Általános Iskola
Zrínyi Ilona Általános Iskola
Dorogi Zsigmondy Vilmos Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvû Gimnázium
Hétszínvirág Óvoda
Petõfi Sándor Óvoda
Zrínyi Ilona Óvoda
Pedagógiai szakszolgálat

Kisebbségi önkormányzatok

Roma Nemzetiségi Önkormányzat
Német Nemzetiségi Önkormányzat
Örmény Nemzetiségi Önkormányzat
Szlovák Nemzetiségi Önkormányzat

Egyéb

Civil szervezõdések
Egyház
Dorogi birkózás
Dorogi kézilabda
Dorogi labdarúgás
Úszás és vízilabda (Dorogi Városi Uszoda)

Díszpolgárok
Elismerések, díjak
Pro Urbe díjak
További kitüntetések

Közhírré Tétetik Dorogon
Piacok

KERESÉS A HONLAP TARTALMÁBAN:

Hírek
Frissítve: 2009. szeptember 13 20:55:38 Oldal ajánlása ismerõsömnekOldal tartalmának nyomtatása

  Digitális oktatás Dorogon – Jól vizsgáztak az első héten a szülők, gyerekek és a pedagógusok  
Frissítve: 2020. március 23 12:04:55
A dorogi általános iskolások, szüleik és tanáraik is jól vették a rendkívüli körülmények miatt kialakult otthontanulás első hetét március 16-20. között. Sitku Pál főigazgatót kérdeztük a digitális oktatás első napokról.
- Március 16-tól a gyerekeknek digitális oktatás keretében adják át a tananyagot a pedagógusok. Mennyire sikerült a gyors átállás?
- Amint érkezett a hír, hogy a járványveszély miatt bezárják az iskolákat, azonnal felvettem a kapcsolatot pedagógusaimmal. Március 16-án megtartottuk az utolsó közös, személyes jelenlétet igénylő értekezletet. Kértem kollégáimat, hogy két alapvető elvárásomat, a mértékletességet és a kreatív tanításra való törekvést tartsák be.
- Milyen technikákat, eszközöket használnak a tanárok?
- Alapvetően a Kréta iskolai alaprendszerre építjük a tananyag közvetítését, de szerencsére számos videó, netes tartalom áll a pedagógusok rendelkezésére. Laptopjukról otthonról tanítanak, többen használják a skype-ot, üzenetküldő alkalmazásokat.
- Milyen nehézségekkel küzdöttek az első napokban a pedagógusok?
- A rendkívüli helyzet első napjai alatt sokat tanultunk mi is. Munkacsoportok alakultak, a szaktanárok mindhárom tagintézményünkben - a Zrínyiben, az Eötvösben és a Petőfiben - együttműködnek. Az alulról szerveződő közösségek segítik egymást, ugyanakkor a felülről, a minisztériumból jövő utasításokat, elvárásokat közvetítem feléjük. A legnagyobb nehézség, hogy a Kréta-program rendszerfejlesztése az első napokon sokszor okozott fennakadást mind a tanároknak, mind pedig a diákoknak és szüleiknek. Bízom benne, hogy napokon belül egy jól és folyamatosan működő Kréta-programot használhatunk, egy helyen érhetjük el a kiadott feladatokat és a beérkező megoldásokat.
- Mely évfolyamokon a legnehezebb a rendszer működtetése?
- Úgy gondolom, a felsősök már többnyire önállóan megbirkóznak a feladatok feltöltésével, az otthontanulással, amely rendkívül nagy önfegyelmet és szorgalmat kíván. Az alsósoknál mindenképpen szükséges a szülők segítsége, amely az otthonukban dolgozó szülőknek nagy elfoglaltságot jelent. Március 20-ra kértem, hogy az osztályfőnökök összegezzék számomra az első rendhagyó hét tapasztalatait. Sok pozitív visszajelzés érkezett, ugyanakkor többen kérték a terhelés csökkentését, amelyet megértek. Kértem kollégáimat, hogy a reál tantárgyakból (matematika, fizika, természettudományok), amelyek sokkal több magyarázatot igényelnek lassabb ütemben haladjanak, nagyobb hangsúlyt helyezzenek a gyakorlatokra, a rutinok megszerzésére.
- Az angol nyelvi osztályokban megoldott a nyelvi oktatás?
- Eddigi tapasztalataim alapján elmondhatom, hogy nem okoz nehézséget a nyelv otthoni tanulása. Szerencsére számos nyelvlecke, platform működik, amelyek segítik az angol nyelv tanulását.
- Az iskolákban ügyeleti rendszert alakítottak ki. Érkeznek telefonok, milyen témákban várják a választ (gondolom elsősorban a szülők)?
- Kevés hívást kaptunk az első héten. Inkább csak a kért technikákkal (facebook, skype, Kréta) kapcsolatban voltak kérdések.
- Megoldott a hátrányos helyzetű gyerekek iskolai étkeztetése?
- Szerencsére kevés gyermek (kevesebb mint 20) igényli a napi meleg ételt, amelyet az Eötvös iskola főzőkonyhájánál tudnak átvenni és otthonukban elfogyasztani. Felügyeletet sem kért senki. Igaz, ez azoknak a diákjainknak járt volna, ahol az egészségügyben, kiemelt területeken dolgozó szülők vannak és nem tudják sehogyan megoldani a gyermekek felügyeletét.
- Hogyan értékelné az első, rendhagyó tanítást kívánó hetet?
- Hatalmas elismerés jár a szülőknek, gyerekeknek és kollégáimnak. Úgy tűnik, az első napok tapasztalatait összegezve és leszűrve a tanulságot, a következő napok során már egyre rutinosabbá válnak mind a pedagógusok, mind pedig diákjaink a napi feladatok megoldásában, az otthontanulásban. Bízom benne, hogy a következő hetekben így, rendhagyó módon, talán kicsit lassabban, de fel tudjuk dolgozni a tanév tananyagait minden évfolyamon.