Utak és Esélyek
Közügy
2013. dec. 5.

Utak és Esélyek

Harminc halmozottan hátrányos helyzetű gyermek kap segítséget iskolai eredményeik javításához, iskolai lemorzsolódásuk csökkentéséhez a Tanoda programnak köszönhetően, amely hozzásegítheti a diákokat ahhoz, hogy pályaválasztáskor magasabb szintű iskolába (szakmunkásképző helyett szakközépiskolába vagy gimnáziumba) jelentkezhessenek. A bevont diákok számára egyéni igényeknek megfelelően szociális, kulturális és lelki segítséget nyújtva, képességeiket délutáni különórákon, kiscsoportos formában fejlesztve adnak erre lehetőséget a DOKI három általános iskolájában.

 

tanoda.jpg
Az Eszperantó-forrásnál jártak a tanodások, Ködös Endre tanár úr vezetésével

 

Sitku Pál főigazgató az Utak és Esélyek elnevezésű tanodát a gyermekek szempontjából rendkívül fontos és mélyértékű programnak tekinti, amely 2013 szeptemberétől 2015 februárjáig kíséri végig a 4-7. évfolyamból válogatott halmozottan hátrányos helyzetű tanodás gyermekek kompetencia fejlesztését és tantárgyi előmenetelét anyanyelvből, matematikából, idegen nyelvből és informatikából. A délutáni tanórák mellett iskolán kívül is élménydús programokat kínálnak a tanulóknak: jártak az Eszperantó-forrásnál, megnéztek Tatabányán egy kézilabda mérkőzést, de színházba is mennek hamarosan a kiválasztott diákok. A városi uszodába bérletet kapnak, nyári táborozáson vehetnek majd részt, amely mutatja, hogy a fővárosi alapítvány által elnyert TÁMOP-os pályázatban az iskola a polgármesteri hivatal mellett több civil szervezettel – Nap-Út Alapítvány, Új-Hullám Úszóiskola programban stb. – is együttműködik.

A pályázat teljes ideje alatt a gyermekek a délutáni különórák napjain uzsonnát is kapnak, az új fejlesztő játékok, logikai társasok tartalmas elfoglaltságot adnak számukra a tanulás mellett is. A programban húsz DOKI-s pedagógus vesz részt, akik empátiával és nagy örömmel kapcsolódtak be a programban mind a Zrínyi, mind a Petőfi mind pedig az Eötvös iskolából. Lényeges, hogy a délutáni foglalkozásokon a tanulók nem a tantárgy órarendi oktatójával találkoznak, hanem egy másfajta szemléletű, stílusú tanárral, aki más oldalról közelítheti meg a tanuló tudásának előhívását.

A DOKI – az Utak és Esélyek Alapítványnak és a közreműködő dorogi polgármesteri hivatalnak köszönhetően – a pályázat során 27 millió forintot fordíthat a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek tanodai programjaira, felszerelésre, játékokra, étkeztetésre és a tanárok díjazására. M. T.