A dízel üzemű targoncákkal összehasonlítva az elektromos változatnak nincs károsanyag-kibocsátása, beltéri használat esetén védi a dolgozókat a kipufogógáz ártalmaitól és működése csendesebb. Az elektromos változat szervizüzemi ideje is kevesebb, ami költséghatékonyságot jelent. A Baumitnál 24 órás műszakban rakodnak a targoncákkal, így kihasználtságuk maximális.
A lecserélt modellek 2001 és 2010-es évjáratúak voltak, és várhatóan a még üzemben lévő hét dízel targonca cseréje is megtörténik az elkövetkező években.
Az elektromos targoncákra való átállás része a Baumit magyarországi zöld vállalati beruházásainak. A tervnek megfelelően halad a mészkőbányászat alól kivett területek (Hungária-hegy) rekultivációja. A kőbányászati technológia csökkentett porkibocsátásra és zajterhelésre állt át, ami sokkal halkabb robbantást, zárt szállító rendszert és vizes pormegkötést jelent, melyet saját locsolóautóval valósítanak meg. A vakolatgyár teljesen zárt rendszerben porkibocsátás nélkül üzemel.
A dorogi kőbánya, vakolatgyár és cégközpont a lakott településrésztől viszonylag távol, erdős területen, 72 hektáron helyezkedik el. Az arborétumszerű kert, a vadetető és az újonnan épült zöldtetős oktatási épület kialakítása is jelzi a cég törekvését a termelő tevékenység és a természet összhangjának megteremtésére.