Munkanapokon a fővárosból Esztergom felé az eddigi 20-40 perces követés helyett egyenletesen, 30 percenként indulnak a vonatok, és új vonatok közlekednek minden órában Angyalföld és Piliscsaba között. A legnagyobb forgalmú állomásokra jelentősen gyorsul az eljutás, Budapest-Nyugati pályaudvarról Esztergomba 6-19 perccel, Dorogra 3-18 perccel, Piliscsabára 3-17 perccel, Pilisvörösvárra 2-13 perccel, Solymárra utazva pedig 1-9 perccel csökken a menetidő. A reggeli csúcsidőszakban Budapest irányába jelentősen rövidül az utazási idő, valamint Esztergom felé bővül a kínálat, 30 percenként közlekednek majd a vonatok.
Hétvégén az eddigi óránkénti 1 helyett 2 szerelvény közlekedik Budapest és Esztergom között, Budapest-Nyugati pályaudvarról 30 percenként indulva. A fővárosból Esztergomba 19, Dorogra 18, Piliscsabára 17, Pilisvörösvárra 15 és Solymárra 11 perccel csökken a menetidő. A villamos vontatásnak köszönhetően a kisebb forgalmú megállókba is jelentősen gyorsul az eljutás.
Bővül a vasútvonalon az üzemidő is, az utolsó vonat a fővárosból éjfél után, 0:25 órakor, Esztergomból 23:34 órakor indul.
A korszerű, nagyobb kapacitású, csendesebb, környezetbarát villamos motorvonatoknak köszönhetően nem csak gyorsabban, hanem kényelmesebben és zsúfoltságmentesen utazhatnak az utasok.
Ez a menetrendi struktúra azonban még nem végleges, ugyanis a vonalon és térségében számos infrastrukturális beruházás van még folyamatban, illetve előkészítés alatt:
- Zajlik az M3 metróvonal felújítása, Újpest állomáson ezért jelenleg nem a metróra, hanem pótló autóbuszokra tudnak az utasok átszállni. Emiatt a vasúti menetrend úgy került kialakításra, hogy az új, Angyalföld-Piliscsaba viszonylatú vonatok néhány perccel a Nyugati pályaudvarról megérkező vonatok után induljanak, így gyorsan és kényelmesen, azonos peronon tudnak átszállni a belváros felől a kisebb forgalmú megállóhelyekre utazók. Ez a menetrendi struktúra azt is eredményezi, hogy Piliscsabán megnyújtott átszállási idők adódnak a lassabb és a gyorsabb vonatok között.
- A vonal szűk keresztmetszetét a Budapest-Nyugati pályaudvar és Rákosrendező közötti vonalszakasz jelenti, melynek felújítása és kapacitásbővítése a következő években várható, addig azonban ezen a szakaszon a jelenleginél sűrűbb vonatközlekedés nem lehetséges. Ennek következtében a legnagyobb forgalmú Budapest-Esztergom járatok indulnak a Nyugati pályaudvarról, a Piliscsabáig közlekedő új betétvonatok pedig Angyalföldről.
- A dorogi villamos alállomás, mely a jövőben a vasútvonal áramellátását fogja biztosítani, az ütemtervnek megfelelően csak 2018 őszére készül el. Emiatt a vonatok menetrendjébe egyelőre tartalékidőket kellett beépíteni.
- Dorog állomáson folyamatban van az új biztosítóberendezés telepítése.
- A dorogi és esztergomi intermodális csomópont az ütemtervnek megfelelően, várhatóan 2018 végére készül el.
A még folyamatban lévő infrastrukturális fejlesztések lezárultával az új menetrendben szerzett utasforgalmi és üzemi tapasztalatokat figyelembe véve a menetrendi struktúra további fejlesztése van tervben, melynek eredményeként a vasúti közlekedés vonzereje tovább fog növekedni.