Tájékoztató anyakönyvi ügyintézésről.
Emberi Erőforrás és Hatósági Osztály
Dr. Tittmann Réka osztályvezető
Petró Éva osztályvezető-helyettes
Elérhetősége: Dorogi Polgármesteri Hivatal
Cím: 2510 Dorog, Bécsi út 79-81.
Telefon/Fax: 06-33-431-299
Ügyfélfogadás: Hétfő: 1300 - 1600 óráig
Szerda: 800 - 1200; 1300 - 1600 óráig
Tisztelt Ügyfelek!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy ügyfélfogadási napokon anyakönyvi és népességnyilvántartási ügyekben 15:30-ig érkező ügyfeleket tudjuk fogadni.
Időpont foglalás/egyeztetés:
Tel.: 06 33/431-299 - 162-es és 139-es mellék
Szíves megértésüket köszönjük!
Anyakönyvvezetők
Szenczi Noémi ügyintéző
Telefon/Fax: 06-33-431-299/162-es mellék
E-mail: anyakonyv@dorog.hu
Dolinszki Réka ügyintéző
Telefon/Fax: 06-33-431-299/139-es mellék
E-mail: dolinszki.reka@dorog.hu
Anyakönyvi ügyintézés
Házasságkötés
A dorogi anyakönyvvezető illetékes, ha a házasulók házassági szándékukat Dorogon jelentik be. Dorogon történő házasságkötéshez nem kell dorogi bejelentett lakóhellyel rendelkezni.
A dorogi anyakönyvvezető csak saját illetékességi területén /Dorogon/ közreműködhet házasságkötésnél. A polgármesteri hivatal Dísztermében, munkaidőben (minden héten pénteken délelőtt 12:00-ig) a szertartás díjmentes.
Hivatali munkaidőn túli házasságkötés hivatali helyiségeben: 34.700 Ft
Hivatali munkaidőn túl és hivatali helyiségen kívüli házasságkötés: 40.300 Ft
(A házasságkötés díj megállapítását helyi rendelet szabályozza)
A házasságkötési szándék bejelentése
A személyes bejelentkezés során házassági jegyzőkönyv kerül felvételre.
Ez a jegyzőkönyv felvételtől számított egy évig érvényes. A házasságkötést megelőzően a jegyzőkönyv felvételétől 30 napos várakozási idő van.
Külföldi fél esetében a 30 napos várakozási időt a Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal engedélyétől kell számítani (kb.: két hónap várakozási idővel).
A jegyzőkönyv felvételéhez szükséges okiratok mindkét fél részéről:
-Személyazonosságot igazoló okmány
- Útlevél (amennyiben érvényes)
- Vezetői engedély (amennyiben érvényes)
-Születési anyakönyvi kivonat, ha nem Dorogon születtek.
Ha felkerül a születés az elektronikus anyakönyvbe, úgy papír alapon nem szükséges elhozni!
-Elvált családi állapot igazolásához:
jogerős bírói végzés, vagy az előző házasságról kiállított záradékolt házassági kivonat
/ha a menyasszony visszavette születési nevét minden esetben záradékolt házassági kivonat szükséges/
-Özvegy családi állapot igazolásához
az elhalt házastárs halotti anyakönyvi kivonata, vagy záradékolt házassági anyakönyvi kivonat szükséges
-Hajadon, nőtlen családi állapot igazolását az anyakönyvvezető rendezi.
Külföldi állampolgár házasságkötése esetében
Ha a házasulók egyike/ mindkettő külföldi állampolgár a külföldi okiratokat hiteles fordításban kell bemutatni.
Magyarországon hiteles fordítást az OFFI végez. /Budapest VI. ker. Bajza u. 52./
Szlovákiában hiteles fordítást készíthet a hiteles fordítók nyilvántartásában szereplő közjegyző is. /Stúrovoban pl: Frunyová Csilla/, Szlovákia nem ad ki családi állapot igazolást és tanúsítványt sem, ami igazolná, hogy a külföldi jog szerint nincs akadálya a szlovák fél Magyarországon történő házasságkötésének, ezért a közjegyző előtt Szlovákiában (pl.: Frunyová Csilla) kell tennie egy becsületbeli nyilatkozatot, miszerint sem Szlovákiában sem külföldön házasságot nem kötött családi állapota: hajadon/nőtlen.
Ha külföldi fél magyarul nem ért, a jegyzőkönyv felvételéhez és a házasságkötéshez tolmács szükséges, akiről a házasulók gondoskodnak. Nem lehet tolmács: maga házasuló, illetve egyenesági rokon, 18 év alatti személy.
Haláleset bejelentése
Az anyakönyvezéshez a következő okmányok szükségesek:
- az orvos által kiállított halottvizsgálati bizonyítvány,
- az elhalt személy személyazonosító igazolványa (lakcímkártyája, érvényes útlevele, érvényes vezetői engedélye (ha volt),
- az elhalt személy születési anyakönyvi kivonata,
- az elhalt személy házassági anyakönyvi kivonata, ha házas volt,
- ha az elhalt özvegy volt, elhunyt házastársa halotti anyakönyvi kivonata
- a halálesetet bejelentő személyazonosító okmánya (és lakcímkártyája, amennyiben rendelkezik vele).
Anyakönyvi kivonatok kiállítása (születési, házassági, halotti)
Az anyakönyvi kivonatok kiállítása illetékmentes, azonban egy eljárás során csak egy eredeti kivonat igényelhető.
Anyakönyvi kivonat igényelhető: személyesen, postai úton, vagy emailben az alábbi címen: anyakonyv@dorog.hu
Az anyakönyvi kivonat kiállításakor a következő adatok megadása szükséges a kérelemhez: - akiről az anyakönyvi kivonatot igényelni szeretné-
- az érintett polgár neve, születési neve,
- az érintett polgár anyja neve,
- az anyakönyvi kivonat típusa (születési, házassági, halotti),
- az esemény PONTOS időpontja (születési, házassági, halotti),
- a kérelem kiállításának indoka
Amennyiben az érintett polgár nem a saját ügyében jár el, meghatalmazás szükséges az anyakönyvi kivonat kiállításához.
Házassági névmódosítás
A válást követően a jogerős bírósági döntés birtokában a válás utáni névviselés megváltoztatása bejelenthető az anyakönyvvezetőnél (pl.: leánykori név visszavétele)
Ha a jelenleg viselt házassági nevét szeretné megváltoztatni (pl.: Tóth Tamásnéról, Tóth-Kovács Melindára)
Az eljárás illetékmentes. Bármelyik település anyakönyvvezetőjénél elterjeszthető a kérelem, nem lakóhelyhez és eseményhez kötött.
A következő okmányok szükségesek az eljárásokhoz:
- személyazonosító igazolvány, lakcímkártya, amennyiben már rendelkezik vele,
- házassági anyakönyvi kivonat,
- válás tényét igazoló okirat
Ha már az elektronikus anyakönyvi rendszerbe rögzítésre került az adott házasságkötés vagy válás, úgy nem szükséges papír formátumban elhozni a dokumentumokat, csak az igazolványok kellenek.
Születési névváltozások kezdeményezése
Magyar állampolgár születési (házassági) családi és utónevének megváltoztatását Budapest Főváros Kormányhivatala engedélyezi. Kiskorú gyermek nevének megváltoztatását a szülők kérhetik. A névváltozás iránti kérelem bármely település anyakönyvvezetőnél benyújtható a honlapon is megtalálható formanyomtatványon, vagy ingyenesen beszerezhető az anyakönyvvezetőnél.
A kérelem benyújtásához a következők szükségesek:
- személyazonosító igazolvány, lakcímkártya, amennyiben rendelkezik vele,
- születési (házassági) anyakönyvi kivonat,
- a névváltozással érintett kiskorú gyermekek születési anyakönyvi kivonata,
- az eljárás illetéke: 10.000 Ft melyet banki átutalással az alábbi adatokkal és számlaszámra szükséges elutalni még a kérelem benyújtását megelőzően:
- Átutalás összege: 10.000 Ft
- Számlaszám: 10023002-00299592-00000000
- Kedvezményezett neve: Budapest Főváros Kormányhivatala
- Közlemény: PÉLDÁUL: Szabó István (születési név), Tóth Károly (amire változtatni szeretné név)
- az utalás megtörténtét igazoló kinyomtatott banki bizonylat
Hazai anyakönyvi ügyek intézése
(külföldön történt születés, házasságkötés, haláleset)
Hazai anyakönyvezési kérelmekkel kapcsolatos tájékoztatásért forduljon az anyakönyvvezetőhöz az alábbi elérhetőségeken:
- tel.: 33/431-299 mellék: 139 és 162
- anyakonyv@dorog.hu
Változás az anyakönyvi kivonatok kiállításának ügyintézésében. 2014. július 1-től az anyakönyvi kivonatok kiadása nem az anyakönyvvezéssel egy időben történik.
Kérelem anyakönyvi kivonat kiállítása iránt:
-
Anyakönyvi ügyintézés eljárására vonatkozó szabályok
-
Halálesetek bejelentése
-
Házasságkötés bejelentése
-
Születési anyakönyvi kivonat kiállítása
-
Halotti anyakönyvi kivonat kiállítása
-
Válás utáni névviselés bejelentése
-
Névváltozások kezdeményezése
-
Állampolgári ügyek intézés
Kérelmek:
Anyakönyvi kivonat kiállítási iránti kérelem
Kiskorú gyermek névváltoztatási kérelme
Külföldön kötött házasság hazai anyakönyvezéséhez
Külföldön történt születés hazai anyakönyvezéséhez
Nagykorú személy születési/családi és/vagy utónév megváltoztatására szolgáló kérelme