HÉTFŐN BECSÖNGETNEK: Évről évre több a dorogi diák
2014. aug. 28.

Csaknem 1280 diák kezdi meg szeptember 1-jén, hétfőn 8 órakor az új tanévet a Dorogi Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű és Sportiskolai Általános Iskola három tagintézményében. Az újdonságokról Sitku Pál főigazgatót kérdeztük.
- Városunkban a tavalyi tanévhez képest sokkal több tanuló ül iskolapadba az ősszel. Mi a titka a folyamatosan növekvő létszámnak?
- Dorogon a színes képzési struktúrának - értékközvetítő pedagógia, angol két-tanítási nyelvű és sportiskolai képzés - köszönhetjük, hogy évről évre nő a gyerekek száma. Sok iskola létszámproblémákkal küzd, nálunk nincs ilyen gond. Az idén tavasszal az elmúlt évekhez képest is sokkal többen jelentkeztek hozzánk, így a hat elballagott osztály helyett hét első osztályt indíthatunk! Ezek közül ötben elértük a törvényileg meghatározott maximális létszámot, amely a tanítókra, az osztályfőnökökre ró plusz feladatokat.
- Ötvennégy helyett ötvenöt osztállyal számolhatnak a tantermi felosztásoknál, ráadásul a csoportbontásokra (nyelvtanítás, hittan-erkölcstan, testnevelés) is gondolniuk kell. Elférnek a három iskolában?
- Mindhárom intézményünkben (Eötvös, Petőfi, Zrínyi - a szerk.) hamarosan elérjük a befogadóképesség csúcsát. A csoportbontások miatt egyre nehezebb megszervezni a tanórákat, de megoldjuk a problémákat. Az önkormányzatnak köszönhetően új padokat-asztalokat is kaptunk az idén kezdő diákjainknak. Folyamatban van az Eötvös futófolyosójának fejlesztése, amely a mindennapos testnevelés miatt megnövekedett óraszámok miatt vált szükségessé. A Nemzeti Sport Intézettől és a városvezetéstől kapott támogatásból úgynevezett rekortán (öntött gumi burkolatos) futópályát alakítunk ott ki.
- Milyen újdonságok lesznek még az új tanévben?
- Ősztőlbeindul a pedagógus ellenőrzések rendszere, amely azt jelenti, hogy minden pedagógus, vezető és intézmény átesik egyfajta szakmai felügyeleten, amelynek lényege a segítés, a kompetenciák felmérése, a fejlesztési utak kijelölése a tanároknak. Dorogról két pedagógust képeznek ki szakértővé, akik más intézmények munkatársait fogják ellenőrizni. Ugyanakkor a minősítési rendszer is életbe lép, amelynek eredményeként Pedagógus I, II. vagy Mesterpedagógus szintre léphetnek kollégáim. Folytatódik a Tanoda program, amelyben harminc hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű diákunk kap lehetőséget arra, hogy különórákon gyakorolhassák a nyelvi, matematikai és informatikai tárgyakat, illetve érdekes kulturális és közösségi programokon vehetnek részt. Madarász T.